Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/ac2680/web-home/scripts/nyhetsarkiv_atv.php:3) in /home/ac2680/web-home/internal_includes/security.php on line 3
atv.skoter.se
 
Navigera dig fram här   Lördagen den 20:e april 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen ATV  
  ATV tester  
  Quad racing  
  ATV nyhetsarkiv  
  Prenumeration ATV  
  Tidigare nummer ATV  
  Forum - ATV & Quad's  
  Årets ATV  
  Medlem  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15289  
  Antal nyheter: 5818  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 22431 st  
  Igår: 35578 st  
  Denna månad:
494941 st
 
  Föreg. månad:
632996 st
 
  Totalt: 85605163 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. micke666
2. sunnne
3. FrankJScott
4. TheOne
5. Swarte
6. Herbert
7. allimac32
8. Alpinemadness
9. Hajen54
10. abbe63
 
 
Här är du: > Nya 20MY Kawasaki KX250 “Most powerful yet”
 

Nya 20MY Kawasaki KX250 “Most powerful yet”

På temat Supercross och motocross-framgångar kommer 2020 års modell av KX250 belöna det engagemang och den vilja som både professionella och ivriga amatörförare visat genom att ta Kawasakis 250cc till nästa nivå.

I framkant av nytänkande – och som ett direkt resultat av feedback från Kawasakis officiella team – visar den nya fjädringen tillsammans med andra betydande uppdateringari chassi och motor hur seriöst Akashi-fabriken satsar på off-road sporten och i synnerhet motocross.

Den största förändringen gällande framgaffeln är användandet av Kayaba med en ny högpresterande ø48 mm inverterad fjädergaffel. Innerrören med sin stora diameter tillåter större dämpkolvar, vilket ger en jämn och bestämd stötdämpning. Hårdare fjäderspecifikationer fram och bak matchar KX250’s ökade effekt. Gaffelns förbättrade förmåga att hantera stötar över hela slaget kompletteras och matchas mot bakfjädringen som har dubbla inställningar för kompression, hög- och lågfartsdämpning justeras separat.

På tal om effekt - ändringarna av cylinderhuvudet och modifiering av insugskanalen dominerar rubrikerna. Med hjälp av vipp-armar, en funktion som tillämpas i Superbike på världsmästarcykeln Ninja ZX-10RR, möjliggörs högre varvtal och agressivare tajming av kamaxlar och ventiler. Detta ger även reducerad vikt på hela cylinderhuvudet. Med en ökning i effekt på uppskattat 2.4 kW (3.3 PS), och fokuserad prestandaökning på de högre varvtalen är det enkelt att känna skillnadfrån 10.000 varv och uppåt, detta ger såklart föraren ett övertag på rakorna. Kombinerat med högre varvtalsstopp ger detta även föraren bättre möjligheter att ta kurvor och med det kunna köra snabbare varvtider.

En omdesignad luftbox med en kortare och avsmalnande intagstunnel (120 mm > 70 mm) förbättrar effekten vid höga varvtal.

Kawasaki KX250 är utrustad med dubbla bränslespridare. Spjällhusets ökade diameter (ø 43 mm > ø 44 mm) rymmer en högre volym luft som förbättrar prestandan på högre varvtal, medan luftintagets nya position ger en rakare tillströmning av insugsluft. Den sluttande utformningen av intaget fyller cylindern mer effektivt och tillför ökad motoreffekt.



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddävgen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.atv-quad.se