Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/ac2680/web-home/scripts/nyhetsarkiv.php:3) in /home/ac2680/web-home/internal_includes/security.php on line 3
atv.skoter.se
 
Navigera dig fram här   Tisdagen den 23:e april 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen ATV  
  ATV tester  
  Quad racing  
  ATV nyhetsarkiv  
  Prenumeration ATV  
  Tidigare nummer ATV  
  Forum - ATV & Quad's  
  Årets ATV  
  Medlem  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15289  
  Antal nyheter: 5819  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 8708 st  
  Igår: 11726 st  
  Denna månad:
571946 st
 
  Föreg. månad:
632996 st
 
  Totalt: 85682168 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. micke666
2. sunnne
3. FrankJScott
4. TheOne
5. Swarte
6. Herbert
7. allimac32
8. Alpinemadness
9. Hajen54
10. abbe63
 
 
Här är du: > Can-Am satsar på nya T3B
 

Can-Am satsar på nya T3B

Sedan EU anammade nya regler januari 2016 med nya T3 kategorin har Can-Am gjort sin hemläxa. De säger att de vill ge sina kunder möjligheterna att använda Can-Ams produkter helt och fullt utan att det skall vara några kompromisser eller strypningar i onödan. Med nya T3B öppnar sig nya möjligheter som bara är bra för oss konsumenter. Framförallt om du har ABS på maskinen. Då är den ostrypt effektmässigt och hastighetsmässigt. Inga begränsningar där med andra ord.

Den andra registreringsformen L7e som ett flertal tillverkare har idag begränsar fordonet rejält. Främst på grund av ljudkraven som är hårdare på L7e fordon. 80 db jämfört med 85 db på T3B. Detta kanske låter lite med en differens på bara 5 db men det är en rejäl skillnad. De flesta tillverkare som använder sig av L7e är tvungna att begränsa fordonets effekt ordentligt för att nå db kravet. I flera fall har fordonen inte mer effekt i L7e klassen än runt 26 hästar. Det kan kännas surt då ofta originalmodellen är betydligt mer effektfull. Det är ju inte direkt så att priset går ner för att matcha den minskade effekten.

En annan baksida är att många får för sig att själv skruva på fordonet för att få tillbaka den effekt som kunden tycker sig villa ha. Det är ju ett lagbrott som är helt onödigt och dumt. Med T3B och om fordonet har ABS är effekten densamma som original och det är ingen hastighetsbegränsning. Du får valuta för pengarna plus att du behåller fordonet i det skick som det skall vara och samhället i stort blir säkrare.

Vi återkommer med en mer djuplodad insikt om dessa olika registreringsformer i nästa nummer.

Mikael Ottosson



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddävgen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.atv-quad.se