Navigera dig fram här   Söndagen den 26:e maj 2019
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen ATV  
  ATV tester  
  Quad racing  
  ATV nyhetsarkiv  
  Prenumeration ATV  
  Tidigare nummer ATV  
  Forum - ATV & Quad's  
  Årets ATV  
  Medlem  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 14709  
  Antal nyheter: 5403  
  Meddelanden: 68504  
  Sidvisningar:  
  Idag: 2620 st  
  Igår: 7038 st  
  Denna månad:
129473 st
 
  Föreg. månad:
170616 st
 
  Totalt: 71126195 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. scom851
2. sunnne
3. bost
4. abbe63
5. shushu
6. liny195
7. Laborum
8. Sedelit
9. laedtsar
10. Rerum
 
 
Här är du: I tidningen: 2018, nr 6 > Artikel: TEST Isuzu Expert Doublecab
 

TEST Isuzu Expert Doublecab

Isuzus pickup D-Max finns att få i en rad olika versioner. Allt från att vara utan baksäte, till ett litet baksäte, eller till modell med stort baksäte. Sedan kan man lägga till en rad olika utrustningsversioner. I detta fall har vi kört dubbelcaben med riktigt baksäte i Expert versionen och med tillvalet Blackline. Jag återkommer längre fram i texten om vad detta är.

En stor och riktigt intressant nyhet, som Isuzu slår rätt hårt på trumman med, är att den är godkänd för att köra på HVO100 diesel. Detta innebär att man kan köra på ett förnybart dieselbränsle som till 100 % tillverkas av skogsavfall, slakteriavfall, eller rester från växtriket. HVO 100 är i princip en kemisk kopia av fossil diesel och kan därför användas i vanliga dieselmotorer för tunga fordon, utan att motorerna behöver justeras eller modifieras. Bränslet ger upp till 90 % reducering av fossila växthusgaser jämfört med fossil diesel. Detta är mycket intressant. Ingen effektförlust eller dyrare milkostnad. Så varför inte använda denna nya teknologi när den finns?
Motorn som möjliggör detta är en rak fyrcylindrig 2,5 liter stor turbodiesel på 164 hästkrafter och kanske viktigast, med 360 Nm i dragkraft. Den har ett rätt påtagligt dieselknatter, framför allt när motorn är kall, men är trevlig i övrigt. Växlingen sker genom en sexväxlad automatlåda. Bra med den i- och urkopplingsbara fyrhjulsdriften som man aktiverar genom ett vred på mittkonsolen. Man kan även välja lågväxel och då ökar ens dragkraft rejält.

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddävgen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.atv-quad.se