Forumindex www.atv-quad.se
ATV, Quads och allt annat roligt pratar vi om här

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

är lifan värd pengarna?
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Lifan, Loncin
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
putte1

Registreringsdatum: 02 januari 2006

InläggPostat: sön jan 15, 2006 20:26    Rubrik: är lifan värd pengarna? Svara med citat

jag tycker att lifan börjar stå gå upp så grymmt i pris så om man ska byta upp sig då får man en loncin men frågan är om den är så mycket snälla hjälp mig med den här frågan!!!!!!!!!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
rex

Registreringsdatum: 28 augusti 2005

InläggPostat: sön jan 15, 2006 20:45    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker absolut att Lifan är ett bra köp,men man skall nog se till att få senaste årsmodellen,alla barn i början vettu Wink
Till överst på sidan
putte1

Registreringsdatum: 02 januari 2006

InläggPostat: mån jan 16, 2006 18:22    Rubrik: Svara med citat

jo men igentligen när ska man köpa det är grymmt svårt att veta när man ska köpa
Till överst på sidan
ares

Registreringsdatum: 20 oktober 2005

InläggPostat: tor jan 19, 2006 1:05    Rubrik: Svara med citat

min polare köpte en 110cc (tror jag) till sina barn. allt går sönder svingen spricker hela tiden. 4 ggr har han bytt. sista gången fick han en förstärkt. den sprack på första körningen. nu får han ingen nu pga inga garantier i sverige.... alla lampor gick sönder med en gång. i första guppet fick han punktering för en jävla plåt som oket satt i punkade däcket..... han satt en timme o berättade grejer. skulle inte tro det. hellre en kina maskin......
Till överst på sidan
Macchicken

Registreringsdatum: 21 januari 2006

InläggPostat: lör jan 21, 2006 2:54    Rubrik: Svara med citat

Jag varnar dig för Lifan. Hade själv beställt en i somras men allt strulade....fick vänta i flera månader och höra alla möjliga bortförklaringar. Sen kom det till kritan att hojen skulle höjas i pris, garantin skulle bort och första servicen skulle inte ingå. Sen generalagenten ägare för att den andre chefen fifflade med företagets pengar. OCh inte heller svarade dom på mail eller telefonsamtal så jag köpte istället en Loncin som jag varmt kan rekommendera. Kvaliteten är som dag o natt jämfört med Lifan.
Till överst på sidan
motortok

Registreringsdatum: 30 oktober 2005

InläggPostat: tis jan 24, 2006 23:11    Rubrik: Svara med citat

Hejsan! Jag tycker inte lifan är värt pengarna, skulle hellre satsa på begagnat. Men okay vi säger att du köper en ny lifan eller loncin, så kolla upp att åf kan skaffa delar inom rimlig tid. jag vet att det har varit grymt struligt angående lifan under det gångna året, men det kanske har ordnat upp sig nu. loncin vet jag inte vem som är generalagent för. Så mitt tips är köp INTE av "kallesimportutanservice" utan köp av någon som både har butik och serviceverkstad, för ett som är säkert du kommer att besöka serviceverkstaden mer än en gång. Du bör även vara kunnig på att mecka själv för att slippa åka till verkstaden varje gång något har vibrerat loss. Mitt råd till dig är dock köp en begagnad maskin av ett känt märke = samma pengar, bättre värde om du vill byta till annan, mindre strul och reparationer.
Till överst på sidan
vincentvega

Registreringsdatum: 21 mars 2005

InläggPostat: tor jan 26, 2006 16:43    Rubrik: Svara med citat

Hmm.. intresserad av mer snack om kvalitet... En kinahjuling kostar ju ny som en 15 år gammal King Quad... Är det så dålig kvalitet som man betalar för? Är det någon som har erfarenhet av Linhai? Deras allroad med 4-hjulsdrift och hög och låg låter ju riktigt intressant... Men är det hållbart?
Till överst på sidan
ares

Registreringsdatum: 20 oktober 2005

InläggPostat: tor jan 26, 2006 23:31    Rubrik: Svara med citat

vet inte själv men har aldrig hört något dåligt om den....
Till överst på sidan
gunnar50

Registreringsdatum: 21 maj 2005

InläggPostat: lör jan 28, 2006 1:04    Rubrik: Svara med citat

har själv lifan 250 den har stått mera på verkstad en jag har kört så den säljer jag nu har även en smc och den funkarkanon startar alltid derekt hur kallt det än är men inte lifan startar knappt när det är minusgrader
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
rex

InläggPostat: lör jan 28, 2006 11:02    Rubrik: Svara med citat

Ja,det är bara att konstatera att folk har olika erfarenheter Smile Jag har själv en 250 och har bara bra omdömen att ge.

Inga vibrationer,inga trasiga lampor,inget trasigt överhuvudet taget.Går kanon,allt fungerar felfritt.

Då är min den nyaste modellen iofs,med enkelförgasare,vilket nog har förbättrat gången och därmed vibrationerna.

Man får nog förstå att alla är barn i början,folk skrattade åt Japanska bilar en gång i tiden! Ingen gör det nu,samma sak med Kinesgrejorna naturligtvis.
Till överst på sidan
gunnar50

Registreringsdatum: 21 maj 2005

InläggPostat: lör jan 28, 2006 21:15    Rubrik: Svara med citat

ja vi får hoppas att det är så har du en 05 eller 06a rex min är 04a
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
rex

InläggPostat: sön jan 29, 2006 11:17    Rubrik: Svara med citat

Jaa...ny modell var det,kom i Sep 05,borde alltså varit en 06:a fast i reg beviset står det 05:a.

Strunt samma egentligen huvudsaken är att det är den nya modellen verkar det som. Motorerna är svartlackerade också istället för kromade som förut.
Till överst på sidan
zerny

Registreringsdatum: 01 februari 2006

InläggPostat: ons feb 01, 2006 10:24    Rubrik: Svara med citat

Ja jag tycker att den är värd pengarna men kolla pris hos vissa åf kan man få en ny 250cc med skivbroms för 25-27000
Till överst på sidan
rex

InläggPostat: ons feb 01, 2006 11:16    Rubrik: Svara med citat

Ja,just...det glömde jag ju skivbromsar runtom är det också ja.
Till överst på sidan
taol

Registreringsdatum: 10 oktober 2006

InläggPostat: tor okt 19, 2006 14:48    Rubrik: Svara med citat

REX, är du fortfarande nöjd med din Lifan????
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Lifan, Loncin Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet