Forumindex www.atv-quad.se
ATV, Quads och allt annat roligt pratar vi om här

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Hyosung TE450 Rapier

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Hyosong, Jianshe, Kasea, Kazuma, Keeway, Kreidler
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
junkan2

Registreringsdatum: 24 augusti 2006

InläggPostat: mån apr 16, 2007 19:52    Rubrik: Hyosung TE450 Rapier Svara med citat

Hallå någon som har erfarenhet av denna maskin?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tpiv1976

Registreringsdatum: 08 februari 2007

InläggPostat: tis apr 17, 2007 20:25    Rubrik: Svara med citat

ingen som jag känner har en sån.
kollade runt lite på nättet ingen dålig hoj.
detta är en quad va.
prrisbilden ligger högt men detta verkar vara en som stiker ut en hel del
ingen dlig motor på 450 50häst man får hålla i sig när man gasar på en sån
sett priser runt 60000:- den verkar vara värd detta....
Till överst på sidan
Hookee

Registreringsdatum: 09 september 2007

InläggPostat: sön sep 09, 2007 13:52    Rubrik: Svara med citat

Jag har precis skaffat en sådan
min första Quad så jag har inte direkt nån erfarenhet och nått att direkt jämföra med. men när den snart har sina 53,2 hästar så blir den säkert ännu roligare, Ligger billigare i pris än både Dinli samt i stort sett samma maskin (Goes) sett priser på 57K

enkelt att plocka bort insats ifrån ljudämparen men Låter lite väl kraftigt då, Kapa insatsen i båda ändarna gav effekt utan att knappt märkas på ljudet Smile

Mina 3 leksaker:
http://img507.imageshack.us/img507/3391/hookeetoysfn4.jpg
Till överst på sidan
jarvig

Registreringsdatum: 19 oktober 2008

InläggPostat: sön okt 19, 2008 16:08    Rubrik: Re: Hyosung TE450 Rapier Svara med citat

junkan2 skrev:
Hallå någon som har erfarenhet av denna maskin?

Hej alle...
Jeg har haft min maskine sende juni mdr. og er meget glad for den. Jeg kører primært på vejen ca. 80% og ca. 20 % i terræn. Jeg har "power up" kit på den, så den har ca de 52HK. Du må ikke køre DB killer i den, da den dermed vil brænde din dæmpning i udstødningen væk, det smelter. Det har min kompis oplevet med sin udstødning. Du kan få andre potter fra LeoVinci eller QPD. Jeg kan anbefale dig, at få anden gearing bagpå og foran, da den er for lavt gearet til vej kørsel. Køb et 15tands foran og et 38 til bag. Jeg har endvidere fået nerfbars, spacers, håndbeskyttere, beskyttere til affjedring, så mine næste projekter bliver en anden udstødning, beskyttelse til under maskinen(a-arme mv.) og et sækningskit... Det er en vældig kul maskine at køre på.
Bliver det i Sverige afholdt træf i grusgrave og andre områder nær Helsingborg og Malmø, jeg bor selv i København!!

VH Claus
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Hyosong, Jianshe, Kasea, Kazuma, Keeway, Kreidler Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet