Forumindex www.atv-quad.se
ATV, Quads och allt annat roligt pratar vi om här

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Loncin Ls200

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Lifan, Loncin
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Macchicken

Registreringsdatum: 21 januari 2006

InläggPostat: lör okt 07, 2006 2:47    Rubrik: Loncin Ls200 Svara med citat

Jag rekommenderar er inte att köpa denna skitmaskin.
Har haft den i 1 år nu. Bara strul, redan från första dagen. När jag skulle ställa in den i garaget o skulle stänga av så gick startmotorn igång o slutade aldrig....så den hann köra ett bra tag innan jag fick tag i verktyg så jag kunde ta av batterikabeln. Kollade dan efter och insåg att det var glapp i startrelät. Vid varje varvning så hoppas startmotorn igång och gick tills man tryckte på startkanppen igen. Så det fick jag lösa provisoriskt med att sätta en strömbrytare mella relät och startmotorn. Men det skulle ta 3 månader innan jag fick en ny hemskickad till mig. Plus en ny startmotor också. När det väl var fixat och jag en dag var ute och åkte i smidig terräng i skogen, så märkte jag att den började dra dåligt och lukta illa. Jo då, naturlitvis gick lamellerna åt hel??te. O maskinen hade gått 100mil...mest plan väg. Och gick det då på garantin? Först var det sagt så enligt återfärsäljaren men jag fick varckert betala det bytet. Sen för att göra denna historien lite kortare så skriver jag upp de problemen jag haft/har på en lista:
*bromsljuskontakt ur funktion
*halvljuset paj + bakljuset
*pinnbultarna som håller kröken är båda av precis inne vid toppen, så nu körs den med fullt utblås.
*backen går att få i men ej ur utan att bända med stort verktyg
*bakre lastgallret av i en svetsfog
*hastighetsmätare ur funktion
*blinkerslampor trasiga
*handbromsljuskontakt trasig
*hel/halvljus strömbrytaren trasig.

Det var nog det hela. Har inte kört den på 2 månader p.g.a. allt strul. Och eftersom man inte får nån hjälp av återfärsäljaren så är man inte sugen på att åka 15 mil enkel resa för att lämna in den för nåt som borde gå på garanti som man sen för betala. Jag känner mig totalt blåst på denna affären. har dessutom ett helt jäkla år kvar att betala av på den. Det känns mindre kul.
Hoppas nån tar lärdom av att inte köpa denna usla maskin. Eller har ni kanske lyckats få en maskin som inte är ett måndagsex som mitt. Skriv gärna o berätta. Maskinen är iallafall inte bygd för nån som helst terräng och absolut inte dra något med den för då ryker lamellerna till slut.

Mvh Jocke
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Quad

Registreringsdatum: 20 september 2004

InläggPostat: sön okt 08, 2006 10:58    Rubrik: Svara med citat

Vilken är återförsäljaren?
Vart och hur ofta har du servat den?
Till överst på sidan
Macchicken

Registreringsdatum: 21 januari 2006

InläggPostat: lör nov 11, 2006 15:46    Rubrik: Svara med citat

Motorvaruhuset i Sommen...Där köpte jag den. Jag har bara servar den en gång där för jag tröttnade på deras attityd. Så nu står den orörd i garaget o samlar damm.
Till överst på sidan
ingemar1

Registreringsdatum: 02 augusti 2005

InläggPostat: sön nov 12, 2006 16:39    Rubrik: Svara med citat

Hej har garantin gått ut? du kan vända dej till reklamation i din komun och begära återköp eller en ny maskin..det kommer dom att hjälpa dej med..

Ingemar på

www.norrlandsatv.dinstudio.se
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Lifan, Loncin Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet