Forumindex www.atv-quad.se
ATV, Quads och allt annat roligt pratar vi om här

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Garanti Reparation Barossa 250

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Barossa, Blata, Beyond
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
ziggyw

Registreringsdatum: 30 maj 2006

InläggPostat: ons sep 13, 2006 10:49    Rubrik: Garanti Reparation Barossa 250 Svara med citat

Jag köpte en ny Barossa 250 av en känd firma i småland.
Och vid provkörning visade det sig att den drog lite åt vänster och styret stog snett.
Så en person på detta företag försökte göre en hjul inställningt toe in och toe out.
Och vid provkörning var styret rakt men den drog lite.
Så jag tänker inte mer på det utan att vi skall justera det när jag kommer hem.
Men efter mycket justerande hjälper inte detta den drar åt vänster och vi har kollat luft trycken i däcken.
Och i högre hastigheter är den rent livsfarlig att köra på asfalterade vägar åtminstonde.
Det går bra att svänga åt vänster men svänger man åt höger får man vara försiktig för den nyper tag rätt var det är och höger bakhjul lättar.
Rent utav livsfarlig jag ringer företaget jag köpt den av och det visar sig att dennamaskin inte är 100% leverans kontrollerad av mekaniker = dåligt.
Och dom lovar att ta och rätta till detta vid första servicen dvs 50mil.
Och jag åker dit med maskinen för 50mila servicen och dom river ner den och skall byta a-armar på vänster sida.
Men det visar sig att den övre a-arm dom har hemma är till den gammla modellen.
Och man skall beställa en ny omgående och typiskt så har inte leverantören någon sådan a-arm hemma förståss.
Så dom skall beställa en med flygfrakt och det borde inte ta så lång tid tycker man.
Själv tycker jag dom kan ta en a-arm från en maskin i butiken och bara prova med för jag misstänker att det är fel på ramen dvs den är sne och då hjälper det inte att byta a-armen.
Så jag har ringt upp generalagenten för Barossa och diskuterar igenom detta och jag talar om för han som det är och om detta inte hjälper vill jag ha en ny maskin och det skall jag få iså fall lovar han.
Men nu har det gått 9dagar och inget har hänt jag ringer och tjatar på firman jag köpt den av och även till general agenten men inte mycket vettiga svar där inte.
Dvs hos generalagenten är chefen på semester och det är nog han som beställt hem a-armen den jag pratar med har inte en aning om denna beställning.
Vilket företag va Sad
Så jag har kollat lite på Konsumentverkets hemsida och inligt konsumentköplagen skall jag inom skälig tid få felet avhjälp eller en ny vara.
Fråga är vad är skälig tid ?
Vet inte om jag redan nu skall begära en ny maskin för det verkar dra ut på tiden ?
Någon som har förslag på vad man skall göra ?
Missnöjd Barossa 250 Ägare Sad
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
ziggyw

Registreringsdatum: 30 maj 2006

InläggPostat: ons sep 13, 2006 10:51    Rubrik: Svara med citat

Eller skall man försöka häva köpet rent utav eftersom den är felaktig från leveransen ?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Barossa, Blata, Beyond Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet